Wanneer u geen verbinding met de FTP server kunt maken (dus ook geen melding foutief wachtwoord etc) en u bent klant bij KPN dan kan het zijn dat uw modem een strengere firewall setting heeft gekregen. Door deze (tijdelijk) aan te passen lost u het probleem op.
1. Ga met uw webbrowser naar http://192.168.2.254 en login, indien u geen inloggegevens kent dan is de gebruikersnaam admin en kunt u het standaard wachtwoord opvragen door op de link 'Wat is het standaard wachtwoord' te klikken.
2. Klik in het rechter menu op Beveiliging, het beveiligingsniveau zal dan waarschijnlijk op gemiddeld staan.
3. Pas het beveiligingsniveau aan naar standaard.
4. Tenzij u zeer regelmatig FTP gebruikt adviseren wij om na de aanpassing het beveiligingsniveau weer terug te zetten. Indien u kennis heeft van welke poorten open/dicht moeten staan voor gebruik binnen uw netwerk kunt u eventueel ook kiezen voor Aangepast.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren