Hoe controleer ik of mijn e-mail verbinding veilig is?

Gewijzigd op Mon, 10 Oct 2022 om 10:45 AM

Zeker wanneer u met een mobiel device of laptop gebruik maakt van hotspots of gast-netwerken is het belangrijk uw verbinding beveiligd te houden. Wellicht het belangrijkste is de verbinding voor uw e-mail.


Controleren in Outlook

  1. Klik linksboven op Bestand
  2. Klik op accountinstellingen
  3. Klik op profielen beheren
  4. Klik op e-mail accounts
  5. Klik uw e-mail account aan en klik op wijzigen
  6. Klik op meer instellingen en vervolgens op het tabblad geavanceerd
  7. Controleer of de optie 'Gebruik het volgende type versleutelde verbinding' op SSL/TLS staat
  8. Indien dit niet het geval is (zowel kunt u op annuleren klikken);
    1. Selecteer SSL/TLS. 
      1. Indien de oude poort voor inkomende e-mail 110 was moet de poort 995 worden (POP3)
      2. Indien de oude poort voor inkomende e-mail 143 was moet de poort 993 worden (IMAP)
      3. Bij de uitgaande e-mail moet de poort 465 zijn
    2. Klik op OK
    3. Kijk nu of de servernamen bestaan uit een getal gevolgd door d-hosting.nl, zo niet moeten deze ook gewijzigd worden. Indien u niet weet wat de correcte servernaam is voor uw account kunt u contact met ons opnemen.
    4. Klik op OK
    5. Klik op Volgende


Controleren in Thunderbird

  1. Klik rechtsboven op de 3 horizontale streepjes
  2. Klik op Account settings of Account instellingen
  3. Onder uw accountnaam klikt u op server settings
  4. Controleer of bij Connection security: SSL/TLS is gekozen
  5. Indien dit niet het geval is (zowel kunt u het tabblad sluiten);
    1. Selecteer SSL/TLS
      • Indien de oude poort voor inkomende e-mail 110 was moet de poort 995 worden (POP3)
      • Indien de oude poort voor inkomende e-mail 143 was moet de poort 993 worden (IMAP)
    2. Kijk of de Servernaam bestaat uit een getal gevolgd door d-hosting.nl, zo niet moeten deze ook gewijzigd worden. Indien u niet weet wat de correcte servernaam is voor uw account kunt u contact met ons opnemen.
    3. Klik nu in de linkerkolom op Outgoing/Uitgaande Server (SMTP)
    4. Klik op het SMTP account dat gebruikt wordt voor uw account
    5. Klik op Edit / Bewerk
    6. Zorg dat bij de security/beveiling SSL/TLS is gekozen
    7. Kijk of de Servernaam bestaat uit een getal gevolgd door d-hosting.nl, zo niet moeten deze ook gewijzigd worden. Indien u niet weet wat de correcte servernaam is voor uw account kunt u contact met ons opnemen.
    8. Klik op OK
    9. U kunt nu het tabblad sluiten


Controleren in Apple Mail

  1. Klik linksboven op Mail
  2. Klik op voorkeuren
  3. Indien u niet direct accounts krijgt te zien klikt u op accounts
  4. Klik in de linker kolom op uw e-mail account
  5. Klik in de rechter kolom op server settings
  6. Controleer of TLS/SSL aangevinkt is. Indien u deze optie niet krijgt te zien zorg dan dat 'Automatisch instellingen...' vinkje uit wordt gezet.
  7. Indien TLS/SSL nog niet is aangevinkt;
    1. Vink TLS/SSL aan
    2. Indien de poort niet automatisch mee verandert;
      1. Indien de oude poort voor inkomende e-mail 110 was moet de poort 995 worden (POP3)
      2. Indien de oude poort voor inkomende e-mail 143 was moet de poort 993 worden (IMAP)
      3. Bij de uitgaande e-mail moet de poort 465 zijn
    3. Kijk of de Servernaam bestaat uit een getal gevolgd door d-hosting.nl, zo niet moeten deze ook gewijzigd worden. Indien u niet weet wat de correcte servernaam is voor uw account kunt u contact met ons opnemen.
    4. Klik nu op Bewaren

Controleren in Samsung mail

  1. Klik op de 3 horizontale streepjes links bovenin
  2. Klik nu op het tandwieltje (rechtsboven)
  3. Klik op het account welke u wilt controleren
  4. Scroll naar beneden en klik op serverinstellingen
  5. Controleer bij zowel inkomende als uitgaande server of Beveiligingstype op SSL staat.
  6. Indien dat niet het geval is;
    1. Wijzig het in SSL
    2. Indien de poort niet automatisch mee verandert;
      1. Indien de oude poort voor inkomende e-mail 110 was moet de poort 995 worden (POP3)
      2. Indien de oude poort voor inkomende e-mail 143 was moet de poort 993 worden (IMAP)
      3. Bij de uitgaande e-mail moet de poort 465 zijn
    3. Kijk of de Servernaam bestaat uit een getal gevolgd door d-hosting.nl, zo niet moeten deze ook gewijzigd worden. Indien u niet weet wat de correcte servernaam is voor uw account kunt u contact met ons opnemen.
    4. Klik op gereed

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren