FAQ
KPN - Probleem met versturen e-mail
Geplaatst door D-Hosting op 11 November 2015 09:12

KPN heeft haar SMTP dienst uitgeschakeld. Sommige klanten zijn hierover geinformeerd met een brief waarin men meedeelt dat het een oude dienst is die niet meer van deze tijd is. Onzin natuurlijk, het is puur een kostenmaatregel. Helaas zijn nu veel klanten de dupe. Zeker diegene met speciale software die anders dan mail programma's niet alle mogelijkheden voor instellingen hebben.

Wat kunt u doen om weer mail te sturen:

1. Kopieer de mailservernaam van de inkomende mailserver naar het veld voor de uitgaande mailserver (meestal mail.<uwdomein> of <nummer>.d-hosting.nl)

2. Geef aan dat de uitgaande mail server authenticatie nodig heeft

3. Geef aan dat u TLS (en dus uitgaande poort 587) wenst te gebruiken. Weet u niet hoe geef dan bij de uitgaande mail poort 26 ipv 25 aan.

 

Voor Outlook gebruikers:

  • Ga naar Bestand > Account instellingen of indien u nog een oudere versie heeft Extra > Account instellingen
  • Klik op het e-mail account en kies wijzigen
  • Voer stap 1 uit (of bij oudere versies klik eerst op het tabblad servers)
  • Klik nu op meer instellingen (of bij oudere versies meer opties)
  • Bij het tabblad Uitgaande mailserver vinkt u aan dat de server authenticatie nodig heeft
  • Bij het tabblad Geadvanceerd wijzigt u bij SMTP de poort 25 in 587 en kiest u bij het beveiligde verbinding voor TLS. Indien u dit niet kunt vinden vult u bij poort 26 in.

Voor Mac Mail gebruikers:

Vergeet niet bij het wijzigen van de smtp server ook op het tabblad geadvanceerd te klikken en bij verificatie te kiezen voor wachtwoord en uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Veel voorkomende problemen:

Foutcode 553
Wanneer u deze melding krijgt bij of na het verzenden van e-mail dan betekent dit dat u de optie voor authenticatie niet aan heeft gezet.

Mail kan nog steeds niet worden verzonden
In sommige gevallen staat er nog een e-mail in de actieve verzendrij. Deze blijft vaak steken en gebruikt dan nog de oude instellingen.  Probeer het e-mail programma af te sluiten en het daarna opnieuw te sturen. Indien het dan nog niet lukt raden wij een herstart aan.

 

Wanneer het nog steeds niet lukt

Indien u een andere e-mail adres heeft waar u mee kunt mailen:

Stuur een e-mail naar ons met screenshots van uw instellingen en eventuele foutmelding.

Indien u geen ander e-mail adres heeft waar u mee kunt mailen:
Ga naar https://d-hosting.nl/meekijken en installeer onze versie van Teamviewer en bel ons zodra u deze geinstalleerd heeft.

(0 stemmen)
Nuttig
Niet nuttig

Aanvulling(en) (0)
Aanvulling toevoegen (niet bedoeld voor support vragen)
 
 
Volledige naam:
E-mail:
Aanvulling:
CAPTCHA Verificatie 
 
Om spam-misbruik te voorkomen, dient u de tekst uit onderstaande afbeelding ter verificatie over te typen:

Copyright ┬ę 2000 - 2015 D-Hosting. Helpdesk Software door Kayako
Twitter | LinkedIn | Google+