FAQ
Mappen worden niet zichtbaar in mail programma met IMAP verbinding
Geplaatst door D-Hosting op 27 August 2015 11:06

In sommige gevallen moet het e-mail programma worden verteld dat het de IMAP-Prefix (IMAP-Folder, Root Folder Path en Pad van de Hoofdmap) INBOX moet gebruiken. Deze instelling vindt u in de meeste programma's bij de geavanceerde mail instellingen.

Instellen IMAP-servermap in Thunderbird

  1. Ga naar Extra > Accountinstellingen
  2. Onder uw account kiest u voor Server instellingen
  3. Onder het kopje server instellingen drukt u op de knop Geavanceerd
  4. Bij IMAP-servermap kunt u INBOX instellen.

Instellen IMAP-folders in Aplle Mail

  1. Klik bovenin op Mail en daarna Voorkeuren
  2. Klik op accounts en selecteer het account waar de wijziging voor moet worden gemaakt
  3. Klik op geavanceerd
  4. Vul in bij IMAP Pad: INBOX

In Outlook kunt u dit doen via de volgende stappen (met dank aan Patricia Prinsen) :

  1. Mocht dit niet werken, ga naar de account instellingen via Bestand > accountinstellingen > account instellingen.
  2. Druk vervolgens dubbel op het betreffende imap account > Meer instellingen > Tabblad Geavanceerd.
  3. Typ vervolgens onder 'Mappen > Pad van de hoofdmap' de tekst 'Inbox' in.
  4. Sla hierna alle gegevens op, ga wederom via de menu balk naar Map > Imapmappen, en abonneer u nu op de betreffende mappen.
  5. Hierna worden alle emails opgeslagen in de map verzonden items en is het
    probleem opgelost.

  6. Indien de mappen niet automatisch worden aangemaakt volgt u de volgende handleiding, eventueel gevolgd door deze.

 

Mocht deze toevoeging niet baten en gebruikt u Outlook dan kunt u het als volgt oplossen (met dank aan Patricia Prinsen):

  1. Wanneer deze mappen missen. Stel deze eerst in op de webmail via de
    aangeleverde link.
  2. Hierna gaat u naar outlook, opent het email adres (de imap) en drukt bovenin op 'Map' om de 'Imap' Mappen te openen.
  3. Query net zolang tot de niet geabonneerde mappen zichtbaar worden en abboneer uzelf hierop.
  4. Hierna worden alle emails opgeslagen in de map verzonden items en is het
    probleem opgelost.

 

 

(6 stemmen)
Nuttig
Niet nuttig

Aanvulling(en) (0)
Aanvulling toevoegen (niet bedoeld voor support vragen)
 
 
Volledige naam:
E-mail:
Aanvulling:
CAPTCHA Verificatie 
 
Om spam-misbruik te voorkomen, dient u de tekst uit onderstaande afbeelding ter verificatie over te typen:

Copyright ┬ę 2000 - 2015 D-Hosting. Helpdesk Software door Kayako
Twitter | LinkedIn | Google+